direct naar inhoud van 4.1 Toekomstige situatie
Plan: Bedrijventerrein Hattemerbroek, eerste herziening
Status: ontwerp
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0269.HB101-ON01

4.1 Toekomstige situatie

4.1.1 Deelgebied I: wijziging watergangen - IT-riool

Dit deel van deze partiële herziening betreft de volgende wijzigingen van de verbeelding:

  • De bestemming "water" van de in onderstaande figuur rood gearceerde gronden wordt vervangen door de bestemming "bedrijventerrein", met uitzondering van de gronden direct grenzend aan de bestemming "groen", die ook tot "groen" bestemd zullen worden.
  • De bebouwingsgrenzen van de bestemmingsvlakken "bedrijventerrein" verschuiven 5 meter, waardoor de bebouwingsgrenzen op de aanvankelijke bestemmingsgrenzen komen te liggen.
  • De "zone bescherming watergang" wordt versmald, van 15 naar 10 meter; de grens verschuift met de bebouwingsgrenzen mee, zodat de zone alleen het niet bebouwbare deel van de bestemming "bedrijventerrein" (5m) en het bestaande deel van de bestemming "verkeer" (5m) beslaat.

afbeelding "i_NL.IMRO.0269.HB101-ON01_0007.png"

Afbeelding 7: Uitsnede verbeelding bedrijventerrein Hattemerbroek - gebied I

4.1.2 Deelgebied II: verlegging knik nieuwe Rondweg

De aangepaste inrichting van dit gebied is ontwerptechnisch al meegenomen bij het woonrijpmaken; zie onderstaande figuur.

afbeelding "i_NL.IMRO.0269.HB101-ON01_0008.png"

Afbeelding 8: Ontwerp woonrijp maken (DHV B1944-V00)

Feitelijk gevolg van deze wijziging is een beperkte uitbreiding van het uitgeefbaar terrein met ca. 450 m2 (een strook van 5 meter breed, langs bestaande kavel). Het bestemmingsvlak Bedrijventerrein wordt uitgebreid, zodat de onbebouwde zone (5 m) binnen de zakelijkrechtzone van de hoogspanningsleiding komt te vallen. Één uit te geven kavel zal qua oppervlakte worden vergroot.

afbeelding "i_NL.IMRO.0269.HB101-ON01_0009.png"

Afbeelding 9: Schetsmatige invulling nieuwe verbeelding

Parkeren

Voor wat betreft het parkeren ten behoeve van het nieuw uit te geven terrein geldt dat er geen nieuwe parkeervoorzieningen worden gerealiseerd en dat er geparkeerd moet worden op eigen terrein. Het gebruik van de bedrijfskavels mag niet leiden tot een grotere parkeerdruk in het openbare gebied.