Plan: | De Branding Cadzand-Bad |
---|---|
Status: | ontwerp |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.1714.bpbranding11-ON01 |
Ten behoeve van dit bestemmingsplan is een verkeersonderzoek c.q. onderzoek wegverkeerslawaai opgesteld. De resultaten hiervan zijn opgenomen in een aparte rapportage, zie bijlage 4. In dit onderzoek zijn de plannen voor het Strandhotel en De Branding gezamenlijk onderzocht.
Een bestemmingsplan voldoet in de gemeente Sluis aan een goede ruimtelijke ordening als door een bepaalde ontwikkeling geen extra parkeerdruk op de openbare ruimte wordt gelegd. Daarbij geldt in de kern Cadzand-Bad dat moet worden voldaan aan de parkeernormen uit (bijlage 10 van) het ontwikkelingsplan (zie hoofdstuk 3).
Met inachtneming van de parkeernormen in het Ontwikkelingsplan, is voor de te verwachten parkeerbehoefte in dit project door D'Haens Advies een specifiek parkeeronderzoek uitgevoerd. De resultaten hiervan zijn opgenomen in bijlage 5 van deze plantoelichting.
Tabel 4.1 geeft het aantal parkeerplaatsen weer dat op basis van het ontwikkelingsplan en de nadere verfijning door D'Haens Advies is vereist. Ook weergegeven is het daadwerkelijke aantal parkeerplaatsen dat in dit bestemmingsplan en het bestemmingsplan voor het Strandhotel wordt gerealiseerd.
Tabel 4.1. Parkeerbalans
aantal parkeerplaatsen | ||||
berekend volgens ontwikkelingsplan | advies D'Haens | aanbod aan parkeerplaatsen | ||
De Branding | 82 | 82 | 105 | |
Strandhotel | 202 | 197 | 214 | |
totaal | 284 | 279 | 319 |
Conclusie
Uit tabel 4.1 blijkt dat voor De Branding wordt voldaan aan de parkeernorm uit bijlage 10 van het Ontwikkelingsplan Natuurlijk Stijlvol. Het aantal parkeerplaatsen blijkt zelfs hoger te zijn dan op basis van de nadere bijstelling door D'Haens Advies noodzakelijk zou zijn.