Plan: | Wijzigingsplan Scherpenheuvel 7 te IJzendijke |
---|---|
Status: | ontwerp |
Plantype: | wijzigingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.1714.wpscherpenheuvel11-ON01 |
Een onderdeel van een goede ruimtelijke ordening is het effect van een beoogd nieuw project op de verkeers- en infrastructuur. Hierbij is het van belang of de voorgenomen ontwikkeling grote veranderingen ten aanzien van verkeer en infrastructuur teweeg brengt.
Een goede ontsluiting is gerealiseerd op de Scherpenheuvel. De planlocatie is voorzien van een inrit welke aansluit op de Scherpenheuvel. Hierbij heeft het inkomend en vertrekkend verkeer voldoende ruimte om het bedrijf te betreden en verlaten, waardoor geen onnodige verkeershinder op de Scherpenheuvel zal plaatsvinden.
Op het terrein zelf is voldoende gelegenheid voor personenauto's en vrachtwagens om te keren. Hierbij hoeft niet op de Scherpenheuvel alsnog gekeerd te worden, waardoor geen achteruit rijdende personenauto's en/of vrachtwagens de Scherpenheuvel op hoeven rijden. Dit bevordert de verkeersveiligheid.
Bij de voorgenomen ontwikkeling zal het aantal verkeersbewegingen niet of nauwelijks toenemen. Hierbij zal de verkeersdruk op de omgeving en de infrastructuur niet of nauwelijks toenemen. Omdat geen sprake is van een onevenredige toename van de verkeersbewegingen zal de verkeersveiligheid ter plaatse ook niet nadelig worden beïnvloed.
Bij de voorgenomen ontwikkeling zal uitsluitend gebruik worden gemaakt van de reeds bestaande infrastructuur. Er is geen sprake van aanpassing van de bestaande ontsluitingswegen en geen sprake van het aanleggen van nieuwe infrastructuur.
Hierdoor zal de huidige infrastructuur niet worden aangetast. Ook zal de verkeersdruk op de huidige infrastructuur niet of nauwelijks toenemen, omdat geen sprake is van een significante toename in het aantal verkeersbewegingen.
In de huidige situatie vindt het parkeren geheel op eigen terrein plaats. Bij de voorgenomen ontwikkeling is het vereist dat het parkeren ook na realisatie van de plannen geheel op eigen terrein plaatsvindt. Na realisering van de plannen zal het keren en parkeren eveneens geheel op eigen terrein plaatsvinden waardoor de parkeerdruk op de omgeving niet zal toenemen.
Er is reeds een goede ontsluiting aanwezig op het terrein, waarbij het inkomend en vertrekkend verkeer van de locatie voldoende gelegenheid heeft te keren en parkeren, waardoor geen overlast op de Scherpenheuvel zal ontstaan.
Het aantal verkeersbewegingen zal met de voorgenomen ontwikkeling niet of nauwelijks toenemen. Hiermee neemt de verkeersdruk op de omgeving en infrastructuur niet of nauwelijks toe.
Er zal uitsluitend gebruik worden gemaakt van de bestaande infrastructuur. Er wordt geen nieuwe infrastructuur aangelegd met de voorgenomen ontwikkeling.
Parkeren vindt in de huidige situatie geheel op eigen terrein plaats. Ook na realisatie van de plannen zal het keren en parkeren geheel op eigen terrein plaatsvinden, waardoor de parkeerdruk op de omgeving niet zal toenemen.